05-06.12.2009 Mikołajki na Turbaczu

Impreza narodziła się dwa lata temu i mamy nadzieję, że pożyje jeszcze kilka lat. Tradycyjnie już okres zwany popularnie "mikołajkami" spędzamy w Gorcach i w Schronisku na Turbaczu. Chętnych na spotkanie z Mikołajem było sporo (co roku jest więcej). Grono mogło być jeszcze liczniejsze, ale niestety grypa niektórym dała się we znaki. Mimo wszystko spora grupa zapaleńców wyruszyła w sobotę o 715 na południe od Tarnowa. Z pomocą PKS-u dotarliśmy do Nowego Sącza, skąd busikiem zajechaliśmy na Przełęcz Przysłop. Tutaj powitał nas chłód i mgła. Na szczęcie prognozy nie przewidywały żadnych opadów. I tak też było. Mimo dość ograniczonych panoram, w kilku grupkach wędrowalismy żółtym szlakiem w stronę Schroniska im. Władysława Orkana. Po drodze minęliśmy Jaworzynkę, Gorc Troszacki, Przełęcz Borek i Czoło Turbacza. Śladów październikowej zimy prawie nie dostrzegliśmy. Podobnie zresztą jak śladów turystów. Za to było ich pełno w schronisku. Długi grudniowy wieczór wypełniły urodziny Bogusia (...i jeszcze jeden i jeszcze raz...), śpiewy, rozmowy i czytelnictwo. Już po 2200 zameldowaliśmy się grzecznie w łóżeczkach. Chyba przeczuwaliśmy, że niedzielny poranek może okazać się wyjątkowy. I tak właśnie było. Mikołaj obdarował nas najwspanialszym prezentem. Jakim? Przekonacie się oglądając galeryjki (a będzie ich sporo). Po porannej jajecznicy lub żurku opuściliśmy gościnne schronisko i już po pięciu godzinach zameldowaliśmy się w Rzekach. A po drodze, znowu tradycyjnie na Jaworzynie Kamienickiej (przy Bulandowej Kapliczce) powiększyliśmy nasz Oddział PTT. No i była jeszcze ciepła herbatka na Gorcu i piweczko w Chacie w Rzekach. A potem pozostało tylko spłukanie gorczańskiego błota w Kamienicy, jazda busem do Sącza i powrót pociągiem do Tarnowa.

Janusz Foszcz

06.12.2009 - Mikołajkowy poranek na Turbaczu - (fot. Jerzy Zieliński)