02.04.2010 XI Droga Krzyżowa PTT na Mogielicę

2 kwietnia 2010 roku minęło pięć lat od śmierci Jana Pawła II, patrona naszego Koła. Rocznicę tę uczciliśmy, biorąc udział w XI Wielkopiątkowej Drodze Krzyżowej PTT na Mogielicę, organizowanej przez Zarząd Mieleckiego Klubu Górskiego "Carpatia" – Oddziału PTT w Mielcu oraz Parafię Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Jurkowie.
W Jurkowie, małej miejscowości położonej na zachód od Limanowej, dołączyliśmy do ponad dwustuosobowej grupy niosącej krzyż na najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego (1170 m n.p.m.). Podążaliśmy niebieskim szlakiem, wsłuchując się w modlitewne rozważania oraz obserwując rozpościerające się przed nami górskie pejzaże i budzącą się do życia przyrodę. Gdzieniegdzie leżał jeszcze śnieg, a w zeschniętej trawie można było dostrzec przebiśniegi. Niebo było zachmurzone, jak to wczesną wiosną, jednak na szczęście nie padało. Po około dwóch godzinach dotarliśmy na Mogielicę, gdzie nastąpiło zakończenie Drogi Krzyżowej i uroczyste błogosławieństwo jej uczestników. Po posiłku byliśmy świadkami ważnego wydarzenia. Trzy osoby zostały oficjalnie przyjęte do Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, a wśród nich p. Maria Ziajor–Sowa, która od tego momentu należy również do naszego Koła. Cała trójka otrzymała z rąk p. Włodzimierza Janusika, prezesa Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego legitymacje członkowskie, a następnie, zgodnie z przyjętym zwyczajem przeszła przez szpaler uniesionych kijków trekkingowych. Były gratulacje i oczywiście nieodzowna w takiej sytuacji sesja zdjęciowa.
Z Mogielicy zeszliśmy żółtym, a następnie zielonym szlakiem do miejscowości o wdzięcznej nazwie Półrzeczki, skąd z grupą tarnowskiego Oddziału PTT wróciliśmy do Tarnowa. Mogielica to nasz pierwszy szczyt zaliczany do Korony Polskich Beskidów. Będziemy ją na pewno kojarzyć z Drogą Krzyżową, wieżą widokową i sympatycznymi ludźmi w czerwonych polarach, potrafiącymi bez końca rozprawiać o swoim żywiole, czyli górach.

Beata Wideł

02.04.2010 - Wycieczka na Mogielicę w Beskidzie Wyspowym - (fot. Beata Wideł)